Wyprawa / Dzień 17 / Auckland, Mount Eden

przez Artur
0 komentarz

Relacja z podróży do Nowej Zelandii i na Wyspy Cook’a. Dzień 17 wyprawy – Auckland, Mount Eden.

Dzień 17, Auckland, Mount Eden

Na kempingu w Bay of Islands wita nas słoneczny dzień.

Wymeldowujemy się i spędzamy jeszcze trochę czasu na trampolinach i placu zabaw 🙂

Bay of Islands, Camping

Następnie naszym w pełni załadowanym autem jedziemy w kierunku Auckland.

Droga do Auckland

Po dwóch godzinach drogi w pewnym momencie widzimy stojące na polach wielkie anteny, prawdopodobnie radioteleskopy.

Oberwatorium Warkworth Radio Astronomical Observatory

Zjeżdżamy z głównej drogi i podjeżdżamy bliżej. Widok jest niezwykły, pola z owcami, a wśród nich wielkie anteny.

Zakaz wjazdu na końcu polnej drogi nie pozwala nam podjechać pod same konstrukcje.

Warkworth Radio Astronomical Observatory

Okazuje się, że jest to obserwatorium Warkworth Radio Astronomical Observatory, a antena to radioteleskop o średnicy 30 metrów.

Odjeżdżamy, po drodze robimy postów w Mc Donaldzie. Okazuje się, że w różnych Mc Donaldach są różne promocje na wybrane produkty, a czasem pełne zestawy. Najprościej sprawdzić ceny w automatach do zamawiania. Gdy dany produkt jest przeceniony, pojawia się przy nim informacja. Zdarzyło nam się kupować kanapki i napoje przecenione z kilku dolarów np. na 1 NZD. Sprawdziliśmy kilka razy.

Po jakimś czasie dojeżdżamy do Auckland, gdzie meldujemy się w noclegu. Pierwszy raz nocujemy u Nowozelandki.

W jej eterycznym domu znaleźć można wiele ciekawych przedmiotów, począwszy od figur buddy, przez krzyże, kończąc na miotle, a w ogródku mnóstwo ziół i wulkaniczną skałę 🙂

Pod koniec dnia wychodzimy jeszcze na spacer i wchodzimy na wulkan Mount Eden / Moungawhau, najwyższy 196 metrowy wulkan znajdujący się w centrum Auckland.

Auckland, wulkan Mount Eden

W obrębie rejonu Auckland znajduje się kilkadziesiąt wulkanów.

A w samym mieście z daleka widać kilka górujących wulkanicznych szczytów, które tworzą to niezwykłe połączenie.

Jest wieczór, a ze wzgórza, na które wdrapaliśmy się dobrze widać całe miasto.