Miles and More – Opis programu

przez Artur
4 komentarze

Mile and More to największy lotniczy program lojalnościowy w Europie, którego liczba uczestników przekroczyła 25 milionów osób w marcu 2014 roku.


Latając samolotem prędzej czy później natknąć się można na programy lojalnościowe oferowane przez linie lotnicze.
W Europie najpopularniejszym programem lojalnościowym jest program Miles and More, który został uruchomiony w 1993 roku przez przewoźnika Lufthansa.

1. Linie uczestniczące w programie

Aktualnie 39 linii lotniczych uczestniczy w programie, należą do nich:

Aegean, Adria Airways, Air Astana, Air Canada, Air China, Air Dolomiti, Air India, Air Malta, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian Airlines, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Cathay Pacific, Condor, Copa Airlines, Croatia Airlines, EgyptAir, Ethiopian, Eurowings, Eva Air, Jet Airways, Latam Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa Private Jet, Luxair, SAS, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAM, Tap Portugal, Thai, Turkish Airlines, United Airlines.

Z czego 28 linii jest członkiem sojuszu Star Alliance:

 

 

2. Statusy

W programie dostępne są 4 poziomy statusowe, które osiągniemy po uzyskaniu odpowiedniej ilości mil statusowych w danym roku:

 

2.1 Status podstawowy

Wymagania:

  • 1 mila statusowa

Ważność mil premiowych:

  • 36 miesięcy lub bezterminowo dla posiadacza karty kredytowej Miles and More

Na tym w zasadzie kończą się przywileje, a w zasadzie ich brak dla standardowego statusu. Dopiero przejście na kolejny poziom oferuje sporo udogodnień.

 

2.2 Frequent Traveller (FTL)

Wymagania:

  • 30 000 mil statusowych lub 30 lotów rejsowych w jednym roku kalndarzowym

Ważność mil premiowych:

  • bezterminowo

Dodatkowe przywileje:

  • 25% lub 50% więcej mil premiowych za rejsy wybranymi liniami*
  • Odprawa przy stanowisku Business Class**
  • Dostęp do saloników Business Lounge podróżując w klasie ekonomicznej liniami sojuszu Star Alliance***
  • 1 dodatkowa sztuka bagażu w klasie ekonomicznej, 2 sztuki w klasie ekonomicznej premium i biznes
  • Indywidualna infolinia

** w przypadku lotów obsługiwanych przez Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Eurowings, Germanwings, Polskie Linie Lotnicze LOT, Lufthansa, Luxair i SWISS

*** w przypadku linii Eurowings tylko dla biletów w taryfie SMART, BEST lub BIZclass; w przypadku saloników LOT-u tylko dla biletów przewoźników Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Polskie Linie Lotnicze LOT, Lufthansę lub SWISS

 

2.3 Senator (SEN)

Wymagania:

  • 100 000 mil statusowych w 1 roku kalendarzowym

Ważność mil premiowych:

  • bezterminowo

Dodatkowe przywileje:

  • 25% lub 50% więcej mil premiowych na rejsach wybranymi liniami*
  • Odprawa przy stanowisku klasy pierwszej lub premium
  • Dostęp do saloników Senator i Star Gold (z ważną kartą pokładową na dany dzień linii sojuszu Star Alliance, a w przypadku linii Eurowings biletem w klasie SMART, BEST lub BIZclass)
  • Możliwość zabrania dodatkowej osoby do saloniku (oraz dziecka do 18 roku życia w salonikach Lufthansy)
  • Dodatkowe 20kg bagażu LUB 2 lub 3 sztuki bagażu w klasie ekonomicznej (w zależności od linii lotniczej), 3 sztuki w klasie ekonomicznej premium i biznes
  • 2 Vouchery uprawniające do podwyższenia klasy podróży w momencie uzyskania statusu oraz każdorazowo przy przedłużeniu ważności statusu
  • Companiom award: możliwość zabrania na pokład osoby towarzyszącej za połowę kosztów podróży (osoba nie musi posiadać żadnego statusu) w przypadku lotów za mile
  • Priorytetowa obsługa bagażu
  • Kredyt milowy do 50 000 mil
  • Indywidualna infolinia

 

2.4 HON Circle (HON)

Wymagania:

  • 600 000 mil statusowych w ciągu 2 kolejnych lat kalendarzowych

Ważność mil premiowych:

  • bezterminowo

Dodatkowe przywileje:

  • 25% lub 50% więcej mil premiowych na rejsach wybranymi liniami*
  • Odprawa przy stanowisku Klasy Pierwszej
  • Dostęp do saloników Lufthansa First Class (w Frankfurcie rejs liniami sojuszu Star Alliance; w Wiedniu linią Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS, LOT Polish Airlines) na podstawie karty pokładowej ważnej danego dnia
  • Możliwość zabrania dodatkowej osoby do saloniku (oraz dziecka do 18 roku życia w salonikach Lufthansy)
  • Dodatkowe 20kg bagażu LUB 2 lub 3 sztuki bagażu w klasie ekonomicznej (w zależności od linii lotniczej), 3 sztuki w klasie ekonomicznej premium i biznes
  • 6 Voucherów uprawniających do podwyższenia klasy podróży w momencie uzyskania statusu oraz każdorazowo przy przedłużeniu ważności
  • Companium award: możliwość zabrania na pokład osoby towarzyszącej za połowę kosztów podróży (osoba nie musi posiadać żadnego statusu) w przypadku lotów za mile
  • Senator Premium Award – możliwość zakupu lotu za 150% standardowej stawki milowej, nawet gdy wybrany lot jest niedostępny w systemie rezerwacji za mile
  • Priorytetowa obsługa bagażu
  • Kredyt milowy do 100 000 mil
  • Indywidualna infolinia
  • Przewóz limuzyną
  • Osobista asysta
  • Karta Senator dla partnera/partnerki

* 25% na rejsach linii Eurowings, Brussels Airlines i innych partnerskich linie lotniczych
50% na rejsach linii Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, United Airlines, Air Canada, Polskie Linie Lotnicze LOT, Croatia Airlines, Adria Airways i Air Dolomiti.

 


3. Rodzaje punktów

Jak w każdym programie lojalnościowym również i tu podstawą jest zbieranie punktów. W lotniczych programach punkty to mile. Te możemy zbierać na kilka różnych sposobów, na przykład za:

  • przeloty,
  • noclegi w hotelach,
  • wynajem samochodów,
  • zakupy w sklepach, recenzje hoteli, itp.

Punkty zasadniczo dzielą się na 2 rodzaje, są to: mile statusowe i mile premiowe.

3.1 Mile statusowe

To punkty zbierane w ciągu 1 roku kalendarzowego pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia. Ilość zebranych mil statusowych kwalifikuje uczestnika do odpowiedniego statusu. Wyróżniamy 4 statusy w programie Miles and More:

  • Standardowy,
  • Frequent Traveller (FTL),
  • Senator (SEN),
  • HON Circle (HON).

Mile statusowe można zdobyć tylko i wyłącznie za przeloty. Nie ma możliwości uzyskania punktów statusowych w inny sposób.

Mile statusowe określają jaki status uzyskamy w danym roku.

Różnią się tym samym od mil premiowych. Nie mogą być wymieniane na nagrody.

3.2 Mile premiowe

Mile premiowe to punkty zdobywane za przeloty, pobyty w hotelach i inne oferty. Mile te są ważne przez 36 miesięcy, po tym czasie wygasają. Jeżeli posiadamy status FTL (Frequest Traveller), SEN (Senator) lub HON Circle (HON), wówczas punkty są ważne bezterminowo i nie przepadają. Po utracie statusu, punkty wygasną po 36 miesiącach od momentu utraty statusu.

Mile premiowe mogą być wymieniane na nagrody.

 


4. Gromadzenie punktów

4.1 Przeloty

Każdy przelot linią lotniczą uczestniczącą w programie nagradzany jest milami premiowymi i statusowymi.

Zasady naliczania mil premiowych zmieniły się na początku 2018 roku. Przed 2018 rokiem punkty dla wszystkich linii sojuszu Star Alliance były naliczane według klas rezerwacyjnych biletów, teraz część z nich (Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings, Brussels Airlines) są uzależnione od kosztów biletu.

4.1.1 Przelicznik według taryfy biletu (obowiązuje od marca 2018 roku)

Dotyczy: Mil premiowych

Ta forma naliczania punktów obowiązuje dla biletów kupionych bezpośrednio przez linie Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings, Brussles Airlines.

lub biletów zakupionych przez agentów turystycznych i pośredników, których numery rozpoczynają się od: 220 (Lufthansa), 724 (SWISS), 257 (Austrian Airlines), 082 (Brussels Airlines) lub Eurowings.

Dla pozostałych linii obowiązuje przelicznik według klasy rezerwacyjnej (rozdział 3.1.2).

Ilość zdobywanych punktów:

  • Status podstawowy Miles and More

Ilość mil, które otrzymamy = Taryfa biletu w EURO x4

  •  Status Frequent Traveller / Senator / HON Circle

Ilość mili premiowych = Taryfa biletu w Euro x5* lub x6**

* x5 na rejsach linii Eurowings, Brussels Airlines i innych partnerskich linii lotniczych
** x6 na rejsach linii Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, United Airlines, Air Canada, Polskie Linie Lotnicze LOT, Croatia Airlines, Adria Airways i Air Dolomiti

Taryfa biletu w Euro = cena biletu „Fare” + dopłaty „YQ” stosowane przez linie lotnicze (inna nazwa to „International / national surcharges”)

Jeżeli bilet jest wystawiony w walucie innej niż Euro, należy zastosować kurs wymiany dostępny na dzień zakupu biletu na stronie Oanda.com

Przykład 1:
Podróż pomiędzy Krakowem a Monachium obsługiwana przez przewoźnika Lufthansa.

Koszt biletu (łącznie): 1106,45 PLN
Koszt biletu kwalifikujący się do punktów (Fare + YQ): 266 PLN + 361,50 PLN + 201,46 PLN = 828,96 PLN => 192,76EUR

Ilość mil premiowych, które uzyskamy za lot:

  • Status podstawowy Miles and More
    193 * 4 = 773 punkty
  • Status FTL / SEN / HON
    193 * 6 = 1158 punktów

Przykład 2:
Lot pomiędzy Atenami a Frankfurtem zarezerwowany przez system Lufthansy obsługiwany przez przewoźnika Aegean Airlines.

Standardowy przelicznik milowy dla tego połączenia to x4 lub x5 (w przypadku statusu FTL / SEN / HON).

Koszt biletu (łącznie): 338,71 EUR
Koszt biletu kwalifikujący się do punktów (Fare + YQ): 210 EUR + 56 EUR = 266 EUR

Ilość mil premiowych, które uzyskamy za lot:

  • Status podstawowy Miles and More
    266 * 4 = 1064 punkty
  • Status FTL / SEN / HON
    266 * 5 = 1330 punktów

 

Gdzie znaleźć taryfę biletu służącą do obliczania punktów?

  • Na zakupionym bilecie

Kwota kwalifikująca się do uzyskania punktów: 1799 + 688,96 = 2487,96 PLN

 

  • W informacji o kosztach składowych biletu podczas rezerwacji na stronie przewoźnika

Kwota kwalifikująca się do uzyskania punktów: 1799 + 688,96 = 2450,52 PLN

 

  • W wyszukiwarce lotów, np. ITA Matrix

Kwota kwalifikująca się do uzyskania punktów: 58 + 49 + 257,18 = 364,18 PLN

W celu obliczenia liczby punktów powyższe kwoty należałoby zamienić na Euro, a następnie pomnożyć przez odpowiedni przelicznik punkowy x4, x5 lub x6 (patrz podpunkt 3.1.1).

4.1.2 Przelicznik według klasy rezerwacyjnej i odległości

Dotyczy: Mil premiowych i mil statusowych

Ten przelicznik obowiązuje dla wszystkich linii sojuszu Star Alliance z wyjątkiem Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa, SWISS oraz biletó lotnicze nie zaczyna się na 220, 724, 257, 082.

Ilość mil premiowych i statusowych za dany lot jest prosta do obliczenia na podstawie klasy rezerwacyjnej podróży (literki B, Y, H, Q, V, K, itp.), klasy podróży (ekonomiczna, biznes, pierwsza) oraz rodzaju lotu (krajowy, europejski, pozaeuropejski).

Poniższe zestawienie dotyczy również mile statusowych:

Loty wewnątrzkrajowe

Klasa podróży

Klasa rezerwacji

Mile premiowe

Mile statusowe

Business Class

C, D, J

1,500

1,500

Business Class

Z

1,000

1,000

Business Class

P

500

500

Economy Class

B, Y

1,000

1,000

Economy Class

H, M, U

500

500

Economy Class

Q, S, V, W

250

250

Economy Class

K, L, T

125

125

Loty europejskie

Klasa podróży

Klasa rezerwacji

Mile premiowe

Mile statusowe

Business Class

C, D, J

2,000

2,000

Business Class

Z

1,250

1,250

Business Class

P

750

750

Economy Class

B, M, Y

1,250

1,250

Economy Class

H, Q, U, V

750

750

Economy Class

S, W

500

500

Economy Class

K, L, T

125

125

Loty poza Europę

Klasa podróży

Klasa rezerwacji

Mile premiowe / Mile statusowe

First Class

A, F

3,0 x odległość; co najmniej 1,500 mil

Business Class

C, D, J

2,0 x odległość; co najmniej 1,000 mil

Business Class

Z

1,5 x odległość; co najmniej 750 mil

Business Class

P

1,0 x odległość; co najmniej 500 mil

Premium Economy Class

E, G

1,5 x odległość; co najmniej 750 mil

Premium Economy Class

N

1,0 x odległość; co najmniej 500 mil

Economy Class

B, Y

1,5 x odległość; co najmniej 750 mil

Economy Class

H, M, U

1,0 x odległość; co najmniej 500 mil

Economy Class

Q, S, V, W

0,5 x odległość; co najmniej 250 mil

Economy Class

K, L, T

0,25 x odległość; co najmniej 250 mil

Statusy FTL / SEN / HON

Posiadając którykolwiek z powyższych statusów otrzymujemy zawsze 25% mil premiowych i statusowych więcej.

Przykład 1:

Lot w 2 strony klasą ekonomiczną pomiędzy Krakowem a Barceloną z przesiadką w Warszawie przewoźnikiem LOT Polish Airlines w taryfie rezerwacyjnej H oraz S.

Mamy łącznie 4 przeloty.

Przelot z

Przelot do

Klasa rezerwacyjna

Mile premiowe/statusowe

Bonus dla statusu FTL/SEN/HON +25%

Kraków

Warszawa

H

500

625

Warszawa

Barcelona

V

750

938

Barcelona

Warszawa

V

750

938

Warszawa

Kraków

H

500

625

 

SUMA

2500

3125

Jak widać na powyższym połączeniu otrzymalibyśmy 2500 mil premiowych oraz 3125 mil statusowych.

4.1.3 Podsumowanie

Poniżej zamieszczam podsumowanie dotyczące różnych systemów naliczania mil premiowych (taryfy biletu vs klasy rezerwacyjne) i statusowych w zależności od linii lotniczych 

Przelicznik według taryfy biletu (Fare + YQ):

Bilet zakupiony przez

Lot obsługiwany przez

Status Miles and More

Mile premiowe 

Mile statusowe

Loty w Europie

Loty poza Europę

Wg kosztu biletu [„fare” + „YQ”]

Wg klasy rezerwacyjnej [tabela 2 kolumna 4]

 

Wg klasy rezerwacyjnej
i dystansu
[tabela 2 kolumna 3]

Austrian Airlines
Brussels Airlines
Eurowings
Lufthansa
SWISS

Adria Airways
Air Canada
Air Dolomiti
Austrian Airlines
Coratia Airlines
LOT Polish Airlines
Lufthansa
SWISS
United Airlines

 

Standardowy

Koszt biletu w EUR x4

zgodnie z tabelą

FTL

Koszt biletu w EUR x6

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

SEN

Koszt biletu w EUR x6

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

HON

Koszt biletu w EUR x6

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

Aegean
Air Astana
Air China
Air India
Air Malta
Air New Zealand
ANA
Asiana Airlines
Avianca
Brussels Airlines
Cathay Pacific
Condor
Copa Airlines
EgyptAir
Ethiopian
Eurowings
Eva Air
Jet Airways
Luxair
SAS
Shenzhen Airlines
Singapore Airlines
South African Airways
TAM
Tap Portugal
Thai
Turkish Airlines

Brak

Koszt biletu w EUR x4

zgodnie z tabelą

FTL

Koszt biletu w EUR x5

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

SEN

Koszt biletu w EUR x5

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

HON

Koszt biletu w EUR x5

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

 

Przelicznik według klasy rezerwacyjnej:

Bilet zakupiony przez

Lot obsługiwany przez

Status Miles and More

Mile premiowe i Mile statusowe

Loty w Europie

Loty poza Europę

Wg klasy rezerwacyjnej

[tabela 2 kolumna 4]

Wg klasy rezerwacyjnej

i dystansu

[tabela 2 kolumna 3]

Aegean
Adria Airways
Air Astana
Air Canada
Air China
Air Dolomiti
Air India
Air Malta
Air New Zealand
ANA
Asiana Airlines
Avianca
Brussels Airlines
Cathay Pacific
Condor
Copa Airlines
Croatia Airlines
EgyptAir
Ethiopian
Eurowings
Eva Air
Jet Airways
LOT Polish Airlines
Luxair
SAS
Shenzhen Airlines
Singapore Airlines
South African Airways
TAM
Tap Portugal
Thai
Turkish Airlines
United Airlines

Wszystkie linie sojuszu Star Alliance

Brak

zgodnie z tabelą

FTL

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

SEN

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

HON

zgodnie z tabelą
+ bonus 25%

 


4.2 Hotele

Innym sposobem zbierania mil w programie Miles and More jest pobyt w hotelach.

Punkty można zbierać na dwa sposoby.

4.2.1 Rezerwacje hoteli

Rezerwacja hoteli przez stronę Hotels & Cars współpracującą z Miles and More pozwala na gromadzenie mil premiowych Miles and More.

http://milesandmore.points.com

Wyszukując interesujący nas nocleg, mamy wybór hoteli wraz z cenami za noc. Przy każdym hotelu widnieje informacja o ilości mil, które otrzymamy decydując się na rezerwację online.

Ceny wyszukanych hoteli w przeliczeniu za noc mogą być nieco wyższe niż na innych stronach. Jeżeli nie jest to problemem i zależy nam na milach, wtedy warto skorzystać z tej okazji i jednocześnie otrzymać mile premiowe.

Mile zostaną automatycznie dodane do konta w przeciągu 2 tygodni od zakończenia noclegu.

4.2.2 Mile za odbyte noclegi

Mile premiowe naliczane za nocleg – od 250 do 1500 mil premiowych
Za każdy pobyt w hotelu współpracującym z programem Miles and More otrzymamy od 250 do 500 mil premiowych. Zdarzają się promocje, w których można otrzymać 750, 1000 lub 1500 mil za pobyt.
Warto zwrócić uwagę na zapis dotyczący wymaganej ilości noclegów. W większości wymagany jest minimum 1 nocleg, lecz są hotele, w których aby otrzymać mile, należy spędzić więcej noclegów.

Przykładowa oferta 1500 mil premiowych za pobyt:
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/pl/earn/hotel/offer?nodeid=3286536&l=pl&cid=1000340

Mile naliczane za wydaną kwotę1 USD = 1 lub 2 mile
Niektóre hotele mają inny przelicznik i ustalają ilość mil premiowych na podstawie wydanej kwoty w hotelu. Zazwyczaj jest to przelicznik dolarowy:

1 USD = 1 mila premiowa
Lub
1 USD = 2 mile premiowe

Do wydatków zazwyczaj zalicza się koszt noclegu. Koszty wydatków poczynionych w hotelu (śniadanie, dodatkowy serwis, itp.) nie zawsze muszą stanowić wydatek objęty milami. Najlepiej sprawdzić warunki każdego hotelu oddzielnie.

 


4.3 Wynajem samochodu

Mile można również zbierać za wynajem samochodów.
Przeliczniki podobnie jak w przypadku hoteli mogą być albo na podstawie wynajmów np. 500 mil za wynajęcie samochodu lub na podstawie kwoty wynajmu np. 1 EUR = 1 mile premiowe.

Każdy z dostawców określa własne zasady uzyskania mil.

Przykład
Avis:
1 EUR = 3 mile premiowe (nie mniej niż 500 mil za wynajem)

Budget:
500 mil premiowych za wynajem samochodu

Enterprise:
500 mil premiowych za wynajem samochodu

Herz:
500 mil premiowych za wynajem samochodu

Aktualne oferty:
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/pl/earn/car_rental?l=pl&cid=1000340
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/rowr/program/partner?l=en&cid=10001

 


4.4 Inne oferty

Istnieją inne możliwości zdobywania mili. Należą do nich m.in.:

  • Promocje lotnicze
  • Zakupy w wybranych sklepach
  • Korzystanie z kart kredytowych
  • Recenzowanie hoteli

Przykłady

Apart
Każde 5 złotych wydane w sklepie Apart to 1 mila premiowa

Karty kredytowe

Karta Diners
Każde wydane 5 złotych to 1 mila premiowa

Karta kredytowa mBanku
2000 mil powitalnych, 1 mila premiowa za wydane 4zł lub 6zł (w zależności od rodzaju karty)

Recenzje hotelowe
Od 100 do 200 mil za recenzję pobytu w hotelu

 


5. Wydawanie punktów

Zdobyte mile premiowe można wykorzystać na kilka sposobów.

Najbardziej popularną formą jest:

  •  wymiana na bilet-nagrodę
  • podwyższenie klasy podróży lotniczej

Istnieją również inne formy wykorzystania mil np. wynajem samochodu, możliwość zakupu voucherów hotelowych czy też podarowanie mil dla osób najbardziej potrzebujących w ramach akcji charytatywnej Lufthansa Group (od 3 000 do 50 000 mil).

Postaram się skupić jednak tylko na wykorzystaniu mil na loty.
Wykorzystanie mil na loty zależy od kilku czynników:

  • klasy podróży (ekonomiczna, biznes, pierwsza)
  • regionu z którego i do którego lecimy
  • dostępności połączeń.

5.1 Bilety za mile

Dostępność połączeń można znaleźć logując się na własne konto Miles and More. Aby wyszukać połączenie za mile musimy posiadać na swoim koncie minimum 7000 mil premiowych, w przeciwnym razie wyszukiwarka zwróci błąd.

Po wyszukaniu połączenia automatycznie wyświetlana jest informacja o ilości wymaganych mil oraz łącznych dopłatach.

Istnieje kilka innych bardziej zaawansowanych metod składania połączeń bazując ilości regionów, do których się leci, jednak będzie o tym w osobnym wpisie.

5.2 Promocje milowe

Przewoźnicy często organizują promocje, w których można korzystnie wymienić mile na promocyjne połączenia.

Nasz przewoźnik LOT Polish Airlines organizuje cykliczne promocje najMILszy poniedziałek, w których oferuje połączenia za niższą od standardowej ilość mil

Przykładowe europejskie loty w 2 strony można uzyskać wykorzystując 10,000 mil premiowych.

Loty po Polsce w 2 strony to koszt 7,000 mil.


Zobacz jak jak wygląda promocja milowa najMILszy poniedziałek LOT-u:

PROMOCJA MILOWA LOT-U, LOS ANGELES, PEKIN, SEUL – 05.11.2018

PROMOCJA MILOWA LOT-U, LOS ANGELES, CHICAGO 25K MIL, SEUL, PEKIN 35K MIL – 22.10.2018

PROMOCJA MILOWA LOT-U, NAJMILSZY PONIEDZIAŁEK, USA 25K MIL, AZJA 35K MIL – 08.10.2018


 

5.3 Podwyższenie klasy podróży

Posiadając bilet przewoźnika sojuszu Star Alliance możliwe jest podwyższenie klasy podróży.
Podwyższenie jest możliwe w następujący sposób:

  • bezpośrednio z poziomu rezerwacji biletu na swoim koncie
  • kontaktując się z oddziałem Miles and More 
  • korzystając z formularza Miles and More na dedykowanej stronie 

Konkretne podwyższenia klasy podróży i ich koszty znaleźć można na stronie Miles and More:

Tabela możliych podwyższeń (.pdf)

Nie wszystkie podwyższenie są wykonalne. Spoglądając na tabelę, można zobaczyć, że nie ma możliwości podwyższenia klasy ekonomicznej do klasy pierwszej.

 


6. Podsumowanie

Program Miles and More jest bardzo rozbudowany i pozwala na zbieranie mil na wiele różnych sposobów.

Efektywna organizacja podróży może pozwolić na zgromadzenie dużej ilości punktów nie tylko za loty, ale również za pobyt w hotelach, wynajem samochodu i zakupy.

W tym wpisie starałem się jedynie naświetlić możliwości jakie daje program Miles and More.

W oddzielnych wpisach omówię sposoby na efektywne wykorzystanie mil.

Jeżeli masz pytania dotyczące programu Miles and More, zostaw komentarz 🙂

Przeczytaj również

4 komentarze

Basia Marzec 7, 2019 - 10:23 am

Planujesz wpis w temacie, jakie bilety najbardziej oplaca sie kupic placac milami?

Reply
Artur Marzec 11, 2019 - 11:02 am

Jak najbardziej planuję zrobić serię wpisów dotyczących wykorzystania mil.
Jednak w najbliższym czasie w programie Miles and More dojdzie do zmian w ilości potrzebnych mil na poszczególnych kierunkach (na niekorzyść), dlatego chciałbym poczekać z serią wpisów, aż zmiany wejdą w życie.
Według wstępnych informacji nowy cennik milowy będzie obowiązywał od 9 maja. Aby otrzymać bilet-nagrodę, trzeba będzie wydać więcej mil.

Reply
Marcin Sierpień 15, 2019 - 10:45 am

Czy mając FFL lecąc TAP-em mam dodatkowy bagaż? Jest możliwy wstęp do lounge na lotnisku WAW lub LIS? Co do drugiego chyba nie, co do pierwszego nie znalazłem odpowiedzi.

Reply
Artur Sierpień 21, 2019 - 11:17 am

Wydaje mi się, że żaden z przywilejów nie będzie niestety obowiązywał.
Według oficjalnej tabeli z przywilejami FFP (https://www.miles-and-more.com/de/pl/program/status-benefits/status-level-comparison.html) dodatkowa sztuka bagażu przysługuje tylko na połączeniach linii: Adria Airways, Austrian Airlines, Croatia Airlines, Lufthansę, Lufthansa Private Jet i SWISS.
Ta sama lista przewoźników dotyczy dostępu do saloników LOT w Warszawie. W obydwu przypadkach nie ma tutaj wymienionego TAPa.

W Lizbonie znajduje się co prawda salonik TAP Premium Lounge obsługujący program Miles and More, jednak daje on dostęp tylko w przypadku posiadania statusu Gold.
Możesz sprawdzić dostęp do saloniku na konkretnym lotnisku (również dla karty FFP) pod tym adresem: https://www.lufthansa.com/de/en/lounges
Dla całkowitej pewności, możesz podejść pod salonik i zapytać, choć z doświadczenia wiem, że jeżeli wymogiem jest Gold, to nie ma rady, aby go przeskoczyć.

Reply

Zostaw komentarz